donderdag 13 oktober 2022

Marbella

 In het magazine van de plaatselijke Nederlandstalige Club (meegenomen bij de kine praktijk) had ik gelezen dat er in Marbella dagelijks een markt is met verse producten. Ik ben geen marktganger, maar zo’n plaatselijk marktje vind ik dan wel leuk om te doen. En zeker als er de mogelijkheid is om ook een hapje te eten aan een van de kraampjes. Super gezellig!

Naast ons zaten twee jonge dames (Russisch vermoed ik) met een grote fles Veuve Clicquot en een schaal met zeker dertig oesters. Je ziet waar het geld zit. Daar staken manlief zijn zes oesters schril bij af!

Even tussendoor – het valt mij op, in alle plaatsen die we al bezocht hebben, ook in een onooglijk dorp als Coín, hoeveel verder ze hier staan qua technologie. Alle parkings hebben nummerplaatherkenning, overal – ook in kleine zaakjes en op de markt – kan je betalen met kredietkaart of met je telefoon.

Na onze lunch hebben we nog wat door de straten gedwaald, langs de vele winkels met allemaal dezelfde stijl kleren: boho chic, Ibiza style, … mooi voor hier maar ik zie er me thuis nog niet in rondlopen. (*)

Een wandeling over de strandboulevard hoorde er ook weer bij. Veel terrasjes en restaurantjes en de prijzen liggen er ook merkelijk hoger dan in La Cala of Fuengirola. Ja, je betaalt voor de naam en dan waren we nog maar in centrum Marbella. In Puerto Banús, de glamoureuze wijk van Marbella waar de grootste jachten ter wereld aangemeerd liggen, zijn de prijzen helemaal over the top. We zijn er al zo vaak geweest. Ik denk niet dat het dit jaar op het programma staat.

(*) Maar voor hier is het heerlijk. Ja … ik heb me toch maar laten verleiden tot de aankoop van zo’n jurk, al is de mijne veel en veel soberder.

Toch weer goed voor 7 kilometer in de benen.

Alle foto’s zijn aanklikbaar.

We zijn ook nog een dag naar Torremolinos geweest, daarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten