donderdag 7 maart 2024

Winterwandelen (3)

Woensdagmorgen was onze berg helemaal verdwenen in de wolken. Maar we kregen er een veel mooier uitzicht voor in de plaats.

Het had gesneeuwd. 😍 Dat wisten jullie natuurlijk al want ik kon niet snel genoeg een foto uploaden gisterenmorgen. Ik kreeg dan toch nog waar ik zo hard op gehoopt had.

Na het ontbijt en het lezen van de online krant gingen we met een omweg door de vallende sneeuw naar het dorp. Onderweg nog een heiße Schokolade (hij) en een cappuccino (ik) gedronken in de Schaubäckerei (zo ongeveer de enige Konditorei die open is) waarna we het Geigenbaumuseum wilden bezoeken. Helaas … gewijzigde openingstijden: van 10 tot 11u30 en het was inmiddels 11u40. 

Er is hier heel veel gesloten, seizoensluiting tot pasen. Niet alleen winkels maar ook hotels en restaurants.  Heel weinig toeristen ook. Vind ik niet gezellig. Ik hou wel van wat beweging.

Aangezien er verder niets meer te beleven viel zijn we naar Seefeld in Tirol gereden, 15 kilometer verderop, net over de Duits/Oostenrijkse grens. Seefeld ligt iets hoger dan Mittenwald en daar lag dus ook meer sneeuw. Er werd daar volop gelanglauft en geskied. Echt een gezellige wintersportsfeer.

We hebben eerst wat rondgewandeld in het dorp en lekker geluncht. Daarna hebben we het pad genomen naar de Waldsee maar een rondje rond het meer zat er niet in. Op den duur waren we zo nat van de sneeuw die gestaag bleef vallen, dat we maar terug naar de auto gelopen zijn. Toch weer 7 kilometer in de benen.

‘Thuis’ het laatste stukje Parijs-Nice gekeken (hij) en wat gelezen en gecomputerd (ik) en ’s avonds Italiaans gegeten bij Osteria da Fabio in het dorp. Voor we konden bestellen eerst ons cash geld moeten tellen want, zoals op zoveel plaatsen hier, kan je alleen contant betalen. En laten wij nu nooit veel cash op zak hebben. Het werd dus een eenvoudige pasta en een karafje wijn. Wel heel lekker trouwens. Later nog wat TV gekeken en op tijd in bed want we waren allebei doodmoe.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je kreeg wat je wilde, ook al was het maar voor even :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, was zo mooi. Het is dan ook direct zo'n stille wereld. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen